
Är ert ekonomisystem en dold kostnad?

Att automatisera fakturaflödet är en process i tre steg, och det kräver ett system som kan hantera hela flödet – från att fakturan anländer till dess att den är betald.
Steg 1: Digital insamling
Det första steget är att fånga upp alla era inkommande fakturor. Invoice Manager samlar in fakturor från alla källor: e-fakturor, PDF-fakturor och pappersfakturor (som skannas). Data tolkas automatiskt, vilket minimerar behovet av manuell inmatning.
När fakturan är insamlad kan vårt EFH-system matcha den mot en mall eller en godkänd attestant. Om fakturan matchar reglerna, skickas den automatiskt för attestering. Om den behöver manuell granskning, går den till rätt person baserat på vem som är ansvarig för den specifika kostnaden, och det sker helt digitalt. Denna process effektiviserar fakturahanteringen och säkerställer att fakturor godkänns i tid.
Efter att fakturan har godkänts integreras den automatiskt i Control Edge ekonomisystem. Ni får realtidsöversikt över kassaflödet och kan ta fram rapporter för att identifiera besparingsmöjligheter. Enligt vår erfarenhet är det här de största vinsterna uppstår för ett företag av er storlek. Att automatisera fakturaflödet är ett av de mest effektiva sätten att höja ROI:n i er ekonomifunktion.
Invoice Manager är ett helintegrerat system i Control Edge som automatiserar fakturahanteringen. Genom att hantera hela flödet digitalt – från mottagande till betalning – minimeras manuell administration. Detta frigör tid och resurser som er ekonomiavdelning kan lägga på mer strategiska uppgifter.
Vill du veta mer om Control Edge och Invoice Manager, boka in en demo eller har andra frågor så är du varmt välkommen att kontakta oss här.
Läs om funktioner och funktionalitet i Control Edge.