OneStop Reporting
Control Edge ekosystem
Optimera företagets rapportering och budgetering
OneStop Reporting är del av Control Edge ekosystem och möjliggör mer effektiv hantering av rapportering, budget och prognoser, allt med kontinuerligt uppdaterad data. Använd befintliga funktioner för att bygga egna rapporter och automatiskt distribuera dem vid behov. OneStop Reporting ger er organisation möjlighet att låta ansvariga själva generera rapporter för sina specifika områden, vilket minskar trycket på ekonomiavdelningen.
OSR
Vad är OneStop Reporting?
1.
Rapportering
Visma erbjuder ett standardpaket av rapporter som kan köras utan någon extra konfiguration.
2.
Budgetering
Ett flexibelt system för budget och prognos med möjlighet att använda fördelningsnycklar och radspecifikationer.
3.
Konsolidering
Se data från flera företag i en rapport för att enkelt få en översikt.
4.
Automation
Sätt upp arbetsflöden för att förenkla budgetarbetet. Skicka ut rapporter automatiskt utan någon avancerad konfiguration.
5.
Report designer
Skapa egna rapporter eller utgå från en standardrapport för att få en anpassad rapport för företagets behov.
OSR
Varför OneStop Reporting?
- Dela med hela företaget
- Distribuera automatiskt
- Engagera alla avdelningar
- Rapporter och siffror presenterat på ett dynamiskt sätt
- Digitalisera budget- och prognosprocessen
- Gör mycket själv
- Enkelt och intuitivt
- Excelbaserat
Effektivare beslut
OneStop Reporting är en tilläggstjänst som minskar det manuella arbetet. Ni får alltid tillgång till uppdaterad data för rapportering, analys och budget. Dessutom kan ni designa egna rapporter i Excel, automatisera distribution av rapporter, ha tillgång till dashboards med KPI:er samt drill-down till transaktionsnivå och fakturabild.
I budgetmodulen kan ni göra budgetering via fördelningsnycklar och historiska tal samt hantera specifkationer. Låt ansvariga budgetera själva, och hantera budgetprocessen med mallar i ett uppsatt workflow.
3 enkla steg
Så funkar det
1. Rapportering
Allt du behöver är en webbläsare. Komplett webbaserat verktyg för rapportkörning, budgetregistrering och distribution.
Färdigt bibliotek av rapporter. Rapporter färdiga att använda och vidareutveckla efter verksamheten
Designa rapporter direkt i Excel. Ett unikt, mångsidigt och stabilt rapporteringsverktyg.
2. Budgetering
Webbaserad budget och prognos. Registrering av budgetdata på webben, med olika stödfunktioner som fördelningsnycklar, historiska tal och specifikationer.
Arbetsflöde. Full kontroll och styrning i budgetprocessen genom enkel uppföljning av budgetregistrering och tillgångskontroll.
3. Analys
Fullständig översikt. Fullständig översikt på webben med presentation av nyckeltal och trender.
Ad hoc-baserad analys. Perfekt till analys och avstämning av data helt ner till faktura- och bilagsnivå.
Automatisk distribution. Automatisk körning och delning av enskilda rapporter och rapportpaket med förhandsdefinierade distributionslistor.