Integrationsstrategier mellan försystem och ekonomisystem
Integrationen till Amili är designad för ekonomer som behöver en sömlös, konsekvent och automatiserad process för påminnelse- och inkassohantering.
Långa cykeltider för obetalda fakturor påverkar ert rörelsekapital och ni kan nu nå snabbare resultat utan att belasta er egen administration. Vill du behålla manuell översyn går detta naturligtvis att göra. Du bestämmer hur flödet ska se ut.
Ställ in reglerna. Systemet identifierar automatiskt förfallna fakturor med hänsyn till respittid eller andra regler som ni ställt in. Den manuella överföringen slipper ni, men kan välja att behålla manuell översyn och kontroll.
Ni behöver inte hantera utskrifter av påminnelser. Hela hanteringen, från urval till att ärendet är hos Amili, sker digitalt och effektivt.
Slipp manuella betalningsfiler. All statusuppdatering och betalningsmarkering sker helt automatiskt och fillöst mellan Amili och Control Edge reskontra.
Hanteringen av sena betalningar kräver tid, kund- och processförståelse. Därför är Amili en optimal mix av automatisering och mänsklig kontroll.
Kundspecifika inställningar: Ni definierar kriterierna för vilka fakturor som ska skickas för hantering av Amili, t.ex. baserat på fakturatyp, belopp eller kundkategori. Allt är automatiserat, men utifrån era specifika inställningar.
Inbyggd "Godkännande-Loop": För att säkerställa ärenden mot aktuell kunddialog kan ni välja att lägga in ett kontrollsteg före överföringen. Fakturorna är redo, men ni får möjligheten att granska och godkänna hela batchen innan de skickas iväg från Control Edge.
Behåll full kontroll: Välj ett helautomatiskt flöde för standardärenden, eller behåll möjligheten till manuell granskning för känsliga kunder. Ni styr nivån på automatiken.
Att börja använda Amili för Control Edge innebär ingen förändring av era grundläggande rutiner. Vi bygger vidare på ert befintliga flöde för påminnelser, vilket garanterar en snabb och intuitiv övergång.
Ni använder samma regler, dvs era inställningar och respitdagar, som ert nuvarande påminnelseflöde vilket gör det enkelt att komma igång. Ni hanterar därför obetalda fakturor med samma grundläggande steg som tidigare, dvs Skapa – Godkänn – Skicka.
Systemet hanterar urval av obetalda fakturor, precis på samma sätt som ni är vana vid, baserat på era specifika inställningar och regler. Ni väljer själva om dessa steg och urval ska automatiseras, för att fokusera på avvikelser, eller om ni helt enkelt vill ha ett kontrollsteg innan fakturorna skickas till Amili.
Fakturor som har passerat de nödvändiga stegen, Skapa och Godkänn, skickas därefter till Amili för vidare påminnelse- och inkassohantering. I båda stegen, om man väljer manuell kontroll, kan ni själva välja att exkludera specifika fakturor från att skickas.
När en kund betalar en faktura, som hanteras av Amili, kommer automatiskt fakturan att markeras som betald i Control Edge reskontra via inbyggda betalningstjänsten Autopay. Motsvarande händer om en kund gör en inbetalning direkt till er i Control Edge, dvs information skickas då automatiskt till Amili för uppdatering och avslut av ärendet.
Integrationen mellan Control Edge och Amili effektiviserar er påminnelse- och inkassohantering:
Hör av dig om du vill veta mer om Amili och Control Edge ekosystem.